Az elmúlt néhány évben meglehetősen gyakran jártam vidékre és nagyon sok különböző úttal volt szerencsém összeakadni. Számomra hihetetlen, de mind a mai napig, sok helyen, még a tehetősebbek is úgy gondolkodnak, hogy a „jóvanazúgy” megoldások tökéletesek, elvégre egy darabig ellátják a feladatukat.
Ez persze az utakon is meglátszik, még állami szinten is, pedig ott igazán megtehetnék, hogy az útépítésnél a megfelelő alapanyagokat használják, jó szakemberek alkalmazásával. Mégis, nem ritka, hogy az utak építése annyiból áll, hogy egy kis ösvényt lebetonoznak és ennyi. Van is egy olyan rész, ahol szerencsére nem sokat járok, de az évek alatt a betonút összetört, szétesett és az előtte és utána lévő földút szakasz sokkal kíméletesebb, mint a „Műút” rész.
Az utak építése, az egyik legfontosabb egy település számára, legalábbis szerintem. Az, hogy milyen minőségű út vezet valahova, nagymértékben meghatározza az áthaladó forgalmat és így a beáramló pénz mennyiségét is. Mivel a kettő közötti összefüggés egy elfogadott tény, egyszerűen nem értem, hogy sok helyen miért nem adnak az útépítésre. Olyan helyet is ismerek, ahol hihetetlen összegeket költenek a buszmegállókra és egyén kényelmi dolgokra, miközben a busz alig tud elmenni a pocsék minőségű úton.
