Egészséges test – egészséges alvás

Az életritmus az elmúlt évtizedekben nagymértékben felgyorsult, főként az alvásidő rovására. Sokan kezdik elfelejteni, hogy a produktív munka fő energiaforrása a minőségi alvás. A teljes regenerálódáshoz átlagosan 8 óra alvásra van szükség. Ez idő alatt az anyagcsere és a sejtmegújulási folyamatok is felgyorsulnak, ezért a 7-9 órás alvást szépségalvásnak is nevezik.

Alvásszükséglet

A múlt század 50-es évei óta a kutatások eredményeként a tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy az egészséges alvás időtartama az ember életkorától függ. Ezen adatok alapján az embereket korcsoportokra osztották, és minden csoport számára ajánlásokat dolgoztak ki arra vonatkozóan, hogy mennyit aludjunk:

Korcsoportok Ajánlott napi alvásmennyiség
Újszülött 0-3 hónap 14-17 óra (National Sleep Foundation)

Nincs ajánlás (American Academy of Sleep Medicine)

Csecsemő 4-12 hónap Napi 12-16 óra (beleértve a nappali alvást is)
Kisgyermek 1-2 év Napi 11-14 óra (beleértve a nappali alvást is)
Óvodás 3-5 év Napi 10-13 óra (beleértve a nappali alvást is)
Iskolás 6-12 év Napi 10-12 óra
Serdülő 13-18 év Napi 8-10 óra
Felnőtt 18-60 év Legalább napi 7 óra
61-64 év 7-9 óra
65 év és idősebb 7-8 óra

Mint látható, a felnőtt alvásigény nem lehet kevesebb 7 óránál. Az alvás fontossága vitathatatlan, azonban előfordul, hogy még az ajánlott alvásmennyiséget követően sem ébredünk kipihenten. Annak érdekében, hogy a szervezet feltöltődjön a szükséges energiával és erővel, elengedhetetlen a minőségi alvás. A számos alvásmegszakítás és a nyugtalan alvás jelzi a szervezet zavarait, illetve a nem megfelelő alvási feltételeket.

Nagyvárosi stílus

Aludni jó, de a legtöbb ember számára fontos kérdés, hogyan találjon erre időt. A legfőbb hiba, hogy megpróbálunk 8 óra alvást beiktatni az éjszakába, de a munka, a repülőjáratok, az éjszakai műszakok miatt nem tudjuk teljesen kipihenni magunkat.

Számos kísérlet eredményeként kialakult a polifázisos alvás ellentmondásos módszere: az éjszakai alvás 8 óráról 3-5 órára való csökkentése és a napi alvások számának növelése. Ennél a módszernél minden szigorúan egyéni, kortól és életmódtól függetlenül mindenki kialakíthatja a maga minőségi alvási szokását.

Van kiút

Az alvás és a pihenés minőségének javításához 6 kulcsfontosságú szempontra kell odafigyelnie. A pihentető alvás titka a következőkben rejlik:

Rendszeresség. Azzal, hogy minden nap ugyanabban az időben fekszünk le, rendet teremthetünk a belső programozóközpontunkban.

Hőmérséklet. A hűvös és friss levegő biztosítja a pihentető alvást, ezért a szobát mindig ki kell szellőztetni.

Fontos a nyugodt alvás alősegítése. Félhomályban elmerülve az agyi folyamatok fokozatosan lelassulnak, az idegrendszer megnyugszik, ami segít gyorsabban elaludni.

Felfüggesztés. Ha nehezen tud elaludni, akkor keljen fel az ágyból, próbálja meg elterelni a figyelmét, és akkor térjen vissza az ágyba, amikor úgy érzi, készen áll, hogy kikapcsoljon.

Semmi se akadályozhatja meg, hogy kialudja magát

Az alvás és a pihenés otthonosságot és kényelmet jelent, amikor a test teljesen ellazulhat. A helytelen nyak- vagy fejtartás komoly akadálya lehet a pihenésnek. Merev izmok, fejfájás, osteochondrosis, nyaki idegbecsípődés – ez csak néhány tétel a betegségek és problémák hosszú listáján. Ezek elkerülésében segtségére lehet egy ortopédiai párna.

Az ortopédiai párnát úgy tervezték, hogy megelőzze a kényelmetlenséget, amely megakadályozza a nyugodt éjszakai pihenést. Ennek érdekében ergonomikus formát fejlesztettek ki, amely természetes, maximálisan kényelmes testhelyzet biztosít, valamint olyan speciális alvópárna töltetet, amely nem okoz allergiás reakciókat. Az Ortek ortopédiai párnák különböző modelljei lehetővé teszik, hogy mindenki egyéni igényeit figyelembe vegyék.

Az ergonomikus párna választásakor mindenképpen vegye figyelembe preferenciáit, mert mindannyian különbözőek vagyunk. Ügyeljen egészségére úgy, ahogyan szüksége van rá!

Jó pihenést és szép álmokat!

Az https://ortek.hu/ anyagai alapján.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás