Weblap ellenőrzés: menüpontok, termékleírások, szolgáltatások

Egy webshop nem sokat fog érni, ha annak a megépítése, szerkesztése során nem kap központi szerepet a keresőoptimalizálás, annak minden technikájával és eljárásával. A webáruház SEO segítségével sokkal egyszerűbb lesz bevonzani azokat az érdeklődőket, akik nagyon hamar vásárlóvá válhatnak. Pontosan emiatt elengedhetetlen ez. A legalább egy éve működő online boltoknál is roppant fontos, illetve az elemzés, tehát a meglévő dolgok pontos átvizsgálása is. Ez azért annyira lényeges, mert a webáruház SEO szempontból megannyi kulcsszóra elérhet helyezést a Google találati listán. Mire is figyel ekkor a szakértő? A Search Engine Optimization során a látogatók számának változása helyett előnyt élvez a helyezés mérése. Egy már kész, de még nem optimalizált internetes bolt több száz kifejezésre megjelenhet a Google keresőben, akár a 20-ik vagy még hátrábbi helyen is. Ekkor a webáruház SEO tevékenységet végző szakértő legfőbb feladata az, hogy az összes releváns kulcsszóra legalább az első 5 közé hozza fel az oldalt, ugyanis ez az öt pozíció szerzi meg a keresők 60%-át, ami egy elképesztő eredmény. A webáruház SEO művelet természetesen nem egy pár napos dolog. Ekkor több hónapra van szükség ahhoz, hogy jó eredményeket lehessen elérni. A keresőoptimalizálás kezdetén tehát egy látogató megszerzése magas költséggel jár, de szerencsére a kiadások szép lassan csökkenni fognak. Sajnos ezen tulajdonság miatt az optimalizálást sokan nem veszik komolyan, mert szinte azonnal eredményt akarnak. Amennyire fontos a SEO, épp annyira nélkülözhetetlen a weblap ellenőrzés. Ekkor a webbolt, weboldal alapos és részletes átvizsgálása a lényeg. A weblap ellenőrzés során a vélemények, a nem mért adatokra alapuló elképzelések és tervek helyett, a tényekre kell alapozni. A honlap fejlesztéséhez, keresőoptimalizálásához ugyanis folyamatosan döntéseket kell hozni arról, hogy mire is lesz használva az oldal. A weblap ellenőrzés során nem lehet kihagyni az oldal legfőbb elemeinek a megvizsgálását. Nem maradhatnak ki a menüpontok, a termékek, a szolgáltatások nevei, a leírások, a szakmai szövegek és sok minden más sem.